educationthreepointohΜε αφορμή την σχετική ανάρτηση της καλής μου φίλης Έλενας Ελληνιάδη, που παραμένει πρωτοπόρος σε θέματα ICT και προφανώς στα Social media, προβληματίστηκα με την ταχύτητα που εξελίσσονται τα πράγματα στην Εκπαίδευση. 

Οι εξελίξεις νομίζω όμως ότι προέρχονται όχι από την ίδια την Εκπαίδευση, αλλά από άλλους χώρους, κυρίως από την Πληροφορική και το πνεύμα της κοινωνικής δικτύωσης που έχει επικρατήσει και επεκτείνεται σε όλο το διαδίκτυο.

Δανείζομαι τη ελληνική μετάφραση των όρων της εικόνας πάλι από τη φίλη μου:

1. Το νόημα είναι κοινωνικά κατασκευασμένο και επαναπροσδιορίζεται από τα συμφραζόμενα.
2. Η τεχνολογία είναι παντού (ψηφιακό σύμπαν).
3. Η διδασκαλία γίνεται από δάσκαλο σε μαθητή, από μαθητή σε μαθητή, από ανθρώπους μέσω τεχνολογίας σε ανθρώπους (συνεποικοδομισμός).
4. Τα σχολεία εντοπίζονται παντού (διάχυτα στην κοινωνία).
5. Οι γονείς βλέπουν τα σχολεία ως χώρο μάθησης και για τους ίδιους.
6. Ο καθένας γίνεται δάσκαλος και βρίσκεται παντού.
7. Υπολογιστές και λογισμικά στο σχολείο διατίθενται σε χαμηλότερο κόστοςκαι αξιοποιούνται στρατηγικά.
8. Η βιομηχανία βλέπει τους αποφοίτους ως συναδέλφους ή νέους επιχειρηματίες.

…και αναρωτιέμαι αν ζούσε σήμερα ο φιλόσοφος Σωκράτης, ποια θα ήταν η θέση του;

  • Το νόημα που επαναπροσδιορίζεται θα οδηγούσε στο ψηφιακό σύμπαν (τεχνολογία, σχολεία, δάσκαλος) που είναι παντού;
  • Θα ήταν ο ίδιος ο Σωκράτης κάτοχος ενός smartphone ή θα αναζητούσε την επικοινωνία με τον παραδοσιακό τρόπο;
  • Σε ποια έκδοση ήταν τότε την εποχή του Σωκράτη, η Εκπαίδευση;

Σίγουρο είναι ότι για να απαντήσει ο καθένας μας αυτά τα ερωτήματα, θα πρέπει τουλάχιστον να ενδιαφερθεί, να διδαχθεί, να επικοινωνήσει, αξιοποιώντας τα σύγχρονα μέσα (πχ. Web 3.0).

Αυτό θα κάνω και εγώ! Επιφυλάσσομαι…

via educational technology, via teachthoughtImage source, Perspective on Invisible Learning by John Moravec, via http://elenelli.blogspot.gr

Advertisements